Accountant-workshop Social Media

Wilt u als accountant Social Media effectief inzetten voor uw bedrijf, dan kan ZZP-boekhouder u op weg helpen met de workshop ‘Social Media voor de accountant’.

Pro-actief

De veranderingen in de accountancywereld stapelen zich op. Veel accountants merken dat ze anders moeten gaan denken en werken om zich pro-actief staande te houden.

ZZP-boekhouder

ZZP-boekhouder doorliep dit proces en schakelde twee jaar geleden over op de inzet van Social Media. Op Twitter heeft ZZP-boekhouder ruim 20.000 volgers die hij dagelijks voorziet van tips en adviezen , waar omzet uit voortvloeit.

ZZP Boekhouder contact

Delen

Ik wil mijn kennis graag met u delen. Ik zie u niet als een bedreiging en ik ben dat ook niet voor u omdat ik in een andere vijver vis.

Wel kunt u uw voordeel doen, doordat ik mijn theoretische- en praktijkervaring met u deel en ik de taal van de accountant spreek.

Verandering

De implementatie van online boekhouden, scannen en inlezen van facturen en digitale archivering vragen al om een andere visie.

Werkprocessen en functies in de accountancy veranderen, zo ook de ouderwetse marketing.

Adverteren

In het verleden was een advertentie in de locale krant, het MKB-magazine en het sponsorschap van de locale voetbalclub voldoende om uw klantenportefeuille te vullen.

Mond-tot-mond

In het verleden haalde u een nieuwe cliënt binnen via mond-tot-mond-reclame, anno 2012 kan dat via de word-of-mouth van Twitter en Facebook.

facebook logo

Tegenwoordig vraagt een cliënt meer van de accountant.  Door het internet ziet uw cliënt concurrerende tarieven, gratis tips en –bijna- gratis software verschijnen.

Pas u aan

Een exodus aan cliënten ligt op de loer, als u zich niet aanpast aan de nieuwe spelregels.

Social Media

Social Media speelt een grote rol in 2012. Grote bedrijven als KLM, Coca Cola, Nike en Heineken hebben hun marketingbudget al omgezet en investeren in Social Media om hun doelgroep te bereiken, tevreden te houden en als ambassadeur in te zetten.

Ambassadeur

Stel u heeft 1000 klanten en die volgen u allemaal via Social Media. Die 1000 cliënten vormen een potentiële goudmijn, alleen zien veel accountants dat nog niet.

Als u fiscale tips of een blog van de fiscalist tweet en uw volgers hebben gemiddeld 100 volgers en zij sturen de boodschap door, dan bereikt u door eenmalig een bericht te maken 100.000 mensen!

twitter logo

Verspreiding

Zonder dat het u veel extra geld kost, heeft u door het verstrekken van informatie -die de cliënt wenst- tal van ambassadeurs  die uw boodschap -gratis- kunnen verspreiden.

Kosten-baten-analyse

In het verleden publiceerde uw fiscalist hetzelfde artikel in uw dure maandelijkse magazine, dat alleen naar cliënten werd verstuurd.

Gaat u eens voor de spiegel staan en wees eens eerlijk tegen uzelf?

Hoeveel mensen bereikte dat magazine en wat kost het drukken van uw magazine?

Spiegel

Ik zeg niet dat u uw magazine moet stoppen. Uw bedrijfscultuur en de kernwaarden van uw bedrijf vormen de basis voor ons eerste gesprek, van daaruit kijken we samen naar de mogelijkheden om binnen deze kernwaarden een verandering te bewerkstelligen.

Sparringpartner

Ik ben uw sparringpartner. Ik houd u een spiegel voor van hoe het was en hoe het kan.

Het is dan aan u om te beslissen of en hoe u Social Media in uw bedrijf implementeert.

U zou zelfs kunnen overwegen om uw magazine digitaal te maken (besparing drukkosten en porti) en het via Social Media te laten verspreiden.

Expert

Via Twitter, LinkedIn en Facebook kunnen de experts binnen uw kantoor zich via blogs profileren als expert en deze content via Social Media verspreiden onder bestaande en potentiële klanten.

linked-in Logo

Expert

Implementeren

Wilt u ook besparen op advertentiekosten? Toegevoegde waarde bieden aan uw cliënten door pro-actief met Social Media om te gaan? Meldt u dan aan voor Accountant Workshop Social Media.

Aanmelding Accountant Worksop Social Media

Ja, neem contact met zzp boekhouder op voor meer informatie over de Accountant-workshop Social Media.

Klik hieronder voor meer informatie.

inschrijfformulier

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s