ZZP-boekhouder Zwanenburg is online boekhouder. Wij werken via aanlevering per email en u krijgt ook al uw bestanden digitaal van ons. Bankafschriften worden digitaal ingelezen, facturen mag u scannen en mailen. U betaalt bij ons een vaste prijs van 80 euro excl. btw per maand.
Geen gekke facturen achteraf, telefoontjes worden niet doorberekend. Alles zit bij de prijs in. Uiteraard ook uw btw-aangifte, balans en de aangifte inkomstenbelasting van u en uw partner.
Online boekhouden bij boekhouder Zwanenburg
Online boekhouden is hot. Maar bij Boekhouder Zwanenburg betaalt u zelf geen abonnementskosten en hoeft u zelf niks te boeken. Wij doen het werk voor u. Het gemak van online boekhouden is zo groot dat u versteld zult staan. Scannen en mailen dat is het enige.
Bij boekhouder Zwanenburg komen klanten al jaren niet meer met een ordner vol papieren aan de deur. U weet wel, zo’n map waarin u al uw bonnetjes en uitgeprinte verkoopfacturen bewaarde. Uren was u kwijt aan dat papierwerk. Bij ons gebeurt alles online.
Scannen en mailen
Het enige dat u hoeft te doen, is de bonnetjes en facturen scannen en mailen naar Boekhouder Zwaneneburg. Wij regelen vervolgens alles voor u.
- invoer van de verkoopfacturen.
- verwerken van de inkoopfacturen,
- Het inboeken van mutaties van de bank, giro via mt-940-bestand.
- balans-en winst en verliesrekening.
- aangifte inkomstenbelasting (IB) indienen en uitstel vragen.
- btw-aangifte per kwartaal en indienen aangifte omzetbelasting.
- Vaststellen stand debiteuren- en crediteuren per 31 december.
- Voordeel van het online boekhouden is ook dat u alle belangrijke documenten zoals de balans, omzetbelasting en aangifte inkomstenbelasting digitaal in pdf-formaat ontvangt van uw boekhouder. Makkelijk op te slaan in een digitale map op uw computer. Door verder te automatiseren kunnen we ook sneller uw aangifte verzorgen en weet u eerder waar u aan toe bent. Overzichtelijke en efficiënt. Als het nodig is kunt u direct alle benodigde documenten mailen naar bijvoorbeeld de bank.
Achterstanden in boekhouding
U hoeft zich niet te schamen, want het komt vaak voor. Aangiften niet op tijd indienen kan vervelende gevolgen hebben. Boetes bijvoorbeeld. Als u die niet op tijd betaald, dan kan zelfs de deurwaarder op de koffie komen.
Boekhouder Zwanenburg opent blauwe enveloppen
Wij hebben ervaring met de fiscus, de deurwaarder en incasso. Wij zorgen voor het maken van bezwaar- en/of uitstel voor het indienen van de aangiftes. Vervolgens maken wij uw boekhouding op orde en sturen na het verwerken van de achterstand juiste belastingaangiftes in. Zodat u opgelucht kunt ademhalen.
Kunt u hulp gebruiken en ziet u op tegen die enorme boekhoudachterstand? Laat ons u helpen. Bel 06-13936399.
Aftrekbare kosten voor de zzp’er
Wij attenderen u ook op kosten die u mag aftrekken en op fiscale voordelen die u kan behalen. Mits u 1225 uur of meer voor uw bedrijf werkt, dan heeft u recht op diverse aftrekposten.
De niet declareerbare uren voor je zaak mag u meetellen. Denk aan het bijhouden van de boekhouding, het maken van facturen en offertes, werk aan de website of aan uw zakelijke LinkedIn-account. Hou deze uren wel bij.
- U heeft dan bv recht op
- Zelfstandigenaftrek: € 7.030,
- Startersaftrek: € 2.123,
- Mkb-winstvrijstelling: 14% aftrek van je winst
Voor de MKB-winstvrijstelling geldt het urencriterium niet. En dan nog even dit. Elke zzp’er die winst uit onderneming geniet heeft recht hierop. - Premie AOV- arbeidsongeschiktheidsverzekering. Wilt u zich verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, dan is deze betaalde premie aftrekbaar.
- Fiscale oudedagsreserve
- Als zzp’er kunt u 9,44 procent van uw winst (met een maximum van € 9.218) reserveren voor uw oude dag. Dit heet de Fiscale Oudedags Reserve (FOR). Let op het betreft uitstel van belasting. U hoeft nu geen belasting te betalen. Maar op het moment dat u de FOR toevoegt, uw zaak opheft, betaalt u alsnog de inkomstenbelasting. U kunt een lijfrente kopen, zodat u geen FOR hoeft bij te tellen bij uw inkomen.
Contact boekhouder Zwanenburg
Bij ons dient u ook niet persoonlijk langs om alle administratie af te geven, die hebben wij immers al digitaal ontvangen. Het contact dat nodig is verloopt grotendeels via telefoon en skype/facetime. Een a twee keer per jaar maken we een persoonlijke afspraak om bij te praten over de laatste fiscale ontwikkelingen en uw toekomstplannen.
Bent u enthousiast geworden of wilt u meer weten? Bellen mag altijd: 06-13936399.